Tutorlezen 2e en 6e leerjaar

Om het lezen te bevorderen, hebben de juffen van het 2e en 6e besloten om tutorlezen in te voeren. Een tutor-begeleidingssysteem is een systeem waarbij leerlingen elkaar op regelmatige tijdstippen hulp geven:  Een leerling van een hogere klas helpt een leerling van een lagere klas.  Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag komen de leerlingen van het 6e leerjaar (= de TUTORS) de leerlingen van het 2e leerjaar begeleiden bij het lezen.
In de één-éénrelatie wordt het hoogste niveau van actieve leertijd behaald: de leerling komt voortdurend aan bod en moet niet wachten en luisteren naar een medeleerling.  Door de individuele begeleiding hebben de leerlingen veel sneller een succeservaring, wat een positieve invloed heeft op hun zelfbeeld.  Zo ontwikkelen ze ook sociale- en communicatievaardigheden: ze leren een persoonlijke en betrokken relatie met een ander aan te gaan.

Klik hier voor foto’s.

L2 en L6: Tutorlezen.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Binnenkort